VPVKAC
tīkls darbojas kā veiksmīgs vienas pieturas aģentūras principa nodrošinātājs.
Tā galvenā pievienotā vērtība ir darbinieku attieksme, kompetents skaidrojums
un ātra apkalpošana.
Vides
aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas valsts sekretāra vietnieks
Edmunds Beļskis e-pārvaldes jautājumos norāda: “Lai valsts un pašvaldību
iestādes visus pakalpojumus nodrošinātu gan klātienē, gan elektroniski, jau
iepriekšējos gados Latvijā esam uzsākuši pakāpenisku virzību šī mērķa
sasniegšanai. Iedzīvotāju vērtējums rāda, ka iesāktā VPVKAC izveides politika
ir īstenojusies veiksmīgi un līdzīgi turpinām strādāt arī 2018.gadā.”
Pētījumā
noskaidrots, ka klientu apmierinātība par saņemtajiem pakalpojumiem kopumā ir
novērtēti ar vismaz 9,5 punktiem 10 punktu skalā. Klienti aktīvi izmanto
pakalpojumu pieteikšanas un saņemšanas iespējas.
Pozitīvi
tiek vērtēti klātienē sniegtie skaidrojumi, ātra apkalpošana, laba
elektroniskās pieteikšanās pieredze un uzticēšanās VPVKAC darbiniekiem.
Tika
noskaidrots, ka 58% VPVKAC klientu ir bijusi pieredze pieteikt kādu no valsts
un pašvaldību iestāžu e-pakalpojumiem elektroniski. Visbiežāk tos nav
mēģinājuši vīriešu un iedzīvotāji vecumā virs 55 gadiem, nestrādājošie,
iedzīvotāji bez bērniem, krieviski runājoši un zemiem ienākumiem un, kas dzīvo
vietās ar vairāk kā 17 000 iedzīvotājiem.
Iedzīvotāji
vecumā no 16 līdz 34 gadiem ir atzinuši, ka pieteiktu pakalpojumus elektroniski
ātruma, plašākas informācijas pieejamības un ērtuma dēļ. Seniori virs 65 gadiem
vēlētos labākas datorprasmes un tehnisko atbalstu.
*No
2017.gada oktobra līdz decembrim tika īstenots VPVKAC klientu apmierinātības
pētījums projekta “Integrēts Publisko pakalpojumu sniegšanas un gala lietotāju
vajadzību monitorings” ietvaros. Tas tiek finansēts no valsts budžeta
apakšprogrammas 62.07.00 (ERAF darbības programmas „Izaugsme un nodarbinātība”
2.2.1. specifiskā atbalsta mērķa „Nodrošināt publisko datu atkalizmantošanas
pieaugumu un efektīvu publiskās pārvaldes un privātā sektora mijiedarbību”
2.2.1.1. pasākuma „Centralizētu publiskās pārvaldes IKT platformu izveide,
publiskās pārvaldes procesu optimizēšana un attīstība”) projekta „Publiskās
pārvaldes informācijas un komunikāciju tehnoloģiju arhitektūras pārvaldības
sistēma” (Nr.2.2.1.1/16/I/001 – „Publiskās pārvaldes informācijas un
komunikācijas tehnoloģiju arhitektūras pārvaldības sistēma” (PIKTAPS))
līdzekļiem.
Laura Jansone
Sabiedrisko attiecību
nodaļa
Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija
Tālr. 67026418
E-pasts: prese@varam.gov.lv
www.varam.gov.lv
